2010. január 20., szerda

Hogyan vezessünk kis csoportokat?!

Az elmúlt hét folyamán a mindennapi teendők mellett és között öt családot is sikerült meglátogatnunk a feleségemmel.
Január 15.-én, pénteken délután érkezett meg hozzánk Mark Gibson, Kolozsváron élő amerikai misszionárius testvér, akivel az elmúlt évek alatt, különösen a rendszerváltás után, közeli kapcsolatba kerültünk és több az akkor még BEE néven ismert bibliai tanfolyamot is elvégeztünk kedves testvérünk és munkatársai vezetésével. Este 7,oo órától Csernátonban voltunk, amit a fiatalokkal töltöttünk.
Január 16.-án, szombaton 11,oo - 16,oo óra között azokkal a helyi és a körzet gyülekezeteiből való testvérekkel volt kedves alkalmunk, akik kis csoportokat vezetnek, magyarok és romák között. Kb. 15 személyre számítottunk akik közül 10-en jöttek el.


Sajnáljuk azokat akik nem jöttek el, vagy nem tudtak eljönni erre az alkalomra, aminek a következő témája volt: Hogyan vezessünk kis csoportokat? Az alkalmat imával kezdtük, amire a Mk. 3,13-14 alapján buzdítottam a jelenlevőket, majd Mark tv. a Mt. 16, 13-28 alapján egy Jézus által vezetett csoportbeszélgetés néhány fontos elemét emelte ki. Testvérünk ezen az alkalmon a kérdések fontosságáról beszélt, majd a kérdésekre adott válaszok kiértékelésének szükségességéről. A déli órában a feleségem finom ebéddel vendégelte meg a jelenlevőket, aminek a felszolgálásában Vásárhelyi Gizike segített neki.


Az ebéd után három csoportra osztottuk a jelenlevőket, ahol egy szabadon választott igeszakasz alapján mindenkinek alkalma volt gyakorlatba is ültetni a délelőtt tanult alapelveket.
A visszajelzések alapján azt mondom, hogy nagyon jó alkalmunk volt, amikor nemcsak száraz elmélettel, hanem lemérhető gyakorlattal is gazdagodhattunk. Dicsőség érte Istennek!

A jelenlevők balról jobbra... Első sor: Veress Bálint, Trinfa Alice, Rákossy Rebeka, Akácsos Zsuzsa, Kiss Judit Második sor: Veress Mária, Barabás Emőke, Vásárhelyi Gizike, Kiss Zoltán Hátsó sor: Mark Gibson, Szűcs Ruben, Kiss Sámuel, Trinfa Gedeon

Január 17.-én, vasárnap délelőtt és délután Mark testvérrel Csernátonba, este pedig Kézdivásárhelyen voltunk, ahol vendégtestvérünk a tanítványság fontosságáról és Krisztus még jobban való megismerésének a fontosságáról beszélt.


Mivel Mark az angol nyelv mellett a románt is jól beszéli, ez utóbbi nyelvről fordítottam a szolgálatát. Azt vettem észre, hogy mióta Székelyföldön lakunk, mennyit felejtettem, mivel nagyon kevés alkalmam van a román nyelv gyakorlására. Mindamellett, hogy kissé fárasztó volt, mégis többszörösen is örültem ennek a napnak, leginkább az élő és gyakorlatias igei üzenet miatt. Este Veress Bálint testvérék vacsoráztunk ahol visszapörgettük azokat az emlékeket amit együtt adott nekünk az Úr.
Január 18.-án, hétfőn reggel Mark tv. tovább utazott Bukarestbe, ahol szintén hasonló jellegű alkalmon vett részt tanulni vágyó testvérekkel. Testvérem hűsége, kitartása és az Igéhez való ragaszkodása számomra erős bátorítást jelent és mindezekben példa marad előttem.

5 megjegyzés:

Névtelen írta...

én is szívesen meghallgattam volna azt az előadást a kiscsoportok vezetéséről

KISS ZOLTÁN írta...

Sajnos nem digitalizáltuk, pedig lett volna rá lehetőség. Talán legközelebb... Csakugyan nagyon jó volt. Ha gondolod, megadhatom a Mark elérhetőségét és ti is meghívhatjátok...!?

Unknown írta...

engem érdekelne néhány információ Markról és a címe is. a kolozsvári ifiben kiscsoportok elindítását tervezzük már egy ideje, és egy felkészítő nagyon jól jönne a leendő csoportvezetőknek.

KISS ZOLTÁN írta...

Kedves ... Szabi!

Mark telefonszáma: 0743120472
Skype címe: brothermark

A postacímét megkérded tőle telefonon, mivel azt nem tudom. Biztosan fog segíteni csak tudja idejében.

Csak még egy kérdés...tudhatnám a teljes nevedet...?!

Sok áldást a kiscsoportok elindítására és a vezetők felkészítésére.

Üdv. Kiss Zoltán

Unknown írta...

köszönöm a címet és a jókívánságot!

ha a Szabihoz hozzátesszük a Szilágyit, akkor már meg is van a teljes nevem :) hivatalosan a besztercei gyülekezet tagja vagyok, de elsődleges szolgálati területem a kolozsvári egyetemista ifiben van. elnézést, hogy nem mutatkoztam be, de nem gondoltam, hogy erre szükség lenne :D