2008. december 9., kedd

Ami foglalkoztat

Az elmúlt héten azon gondolkoztam, hogy mennyire erősödnek azok a hagyományok magyar népünk között aminek a lelkiéletre gyakorolt káros hatásai egyre inkább érződnek. Egyik nap a legkisebb fiunk Jonatán hazajön és azt mondja: Apa! Tessék elképzelni, hogy Ferike és Miklós (két osztálytárs) azt mondták, hogy a mikulás pontosan olyan mint Isten! És te mit mondtál erre? - kérdeztem. Azt, hogy ez nem igaz, mert a mikulás nem tud tenni semmilyen csodát, míg Isten igen! Valóságos kultusz alakult ki ekörül világszerte. Nem az ajándékozással van bajom, hanem annak a "köntösével". Pl. Az egyik keresztyén net portálon arra kérik a vásárlókat, hogy mikulásra ajándékozzon szeretteinek, ismerőseinek Jézus élete filmet, ami egy mikulás képen annak zsákjából lóg ki. Olyat is hallottam a napokban, hogy a "jézuskát" is a mikulás hozza. Úgy gondolom ezeket a véleményeket nem hagyhatjuk figyelmen kivül, mert úgy (el)terjed(het) közöttünk is ha nem vigyázunk, akár a rákfekély. Pál Timóteusnak írt figyelmeztetése erre is érvényes: "A szentségtelen üres lármákat pedig kerüld, mert mind nagyobb istentelenségre növekednek. És az ő beszédük mint a rákfekély terjed; ..." (2Tim. 2,16-17) Különösen a hivő szülők, nagyszülők kell erre több figyelmet fordítsunk és beszélgessünk ezekről gyermekeinkkel.
A szombati munkakongresszusra mi innen a körzetből (Ivánitzki Efraim, Rákosi András és a feleségem) már péntek délután elindultunk. Este 10,oo után értünk Zilahra ahol ifj. Budai Lajos testvérék vacsorával és a missziósháznál meleg szobákkal vártak minket. Szombaton 10,oo órától Nagy György (Nagyfalu) és Novák Zsolt (Gyergyószentmiklós) buzdították imára a gyülekezetek küldötteit a szilágyperecseni imaházban.

Novák Zsolt buzdítása

A számbavétel és a Mk-ek beszámolói után Gergely István a RMBGySz elnöke vezette az alkalmat. Előbb a Filadelfia Noom nevet viselő Szalárdi Öregotthon, majd a Kolozsváron levő telken folyamatban levő építkezési terv, végül pedig az új Alapszabályzat kérdéseiben folyt a beszélgetés. Sok felmerült kérdésre kapott választ a küldöttek testvérisége. Végül Thoma Magda (Magda Tamás) az Európai baptista Federáció elnöke hirdetett igét a Zsolt. 133. része alapján.

Igehirdetés

Későre értünk haza, de vasárnapra az Úr kegyelméből frissen ébredtem.
Mivel első vasárnap volt, az egész napot itthon töltöttem. Délelőtt és délután az előírt igékből szolgáltam, míg a déli órában betegeket látogattam, illetve velük együtt úrvacsoráztunk is.
Hétfőn az előttünk álló ünnep programján kellett módosítsak (vsz. nem utoljára) ami az elmúlt éveknél zsúfoltabbnak ígérkezik. De ezért is hála az Úrnak! Ezen a napon még egy idős családot is meglátogathattam, ahol velük együtt én is felüdültem.
Ma reggel erős fejfájásra ébredtem, amit úgy gondolom, az enyhe időjárás okozott. Az Úr kegyelmében bízva szeretnék végezni minden rám háruló feladatot az Ő dicsőségére!

1 megjegyzés:

Névtelen írta...

Köszöntünk az óhazából